Програма інформатизації законотворчого процесу
у Верховній Раді України на 2010 - 2015 роки
(проект Постанови Верховної Ради України від 01.07.10 р. № 6633*)
Загальна частина
Широке використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій з метою
надання вільного доступу до інформації та знань є базовим принципом
інформаційного суспільства, проголошеним Генеральною Асамблеєю Організації
Об'єднаних Націй, визначеним Декларацією принципів та Планом дій Всесвітнього
саміту інформаційного суспільства (Женева, грудень 2003 року; Туніс, листопад
2005 року) та Постановою Верховної Ради України від 1 грудня 2005 року № 3175 -
IV “Про Рекомендації парламентських слухань з питань розвитку інформаційного
суспільства в Україні”.
Згідно з рекомендаціями Міжпарламентського Союзу, членом якого є Верховна
Рада України, застосування інформаційно-комунікаційних технологій у роботі
національних парламентів має відбуватись відповідно до розробленої ними
концепції задля:
-
забезпечення ефективної роботи парламенту, її прозорості та відкритості;
-
гарантування безпеки інформаційних ресурсів парламенту і конфіденційності інформації
про особу;
- налагодження діалогу між парламентом, народними
депутатами України та громадянами;
- поліпшення механізмів звітності парламенту, народних
депутатів України перед виборцями;
-
забезпечення повного доступу громадян до інформації про роботу парламенту;
- участі у глобальному
інформаційному суспільстві.
Нагальність розроблення і виконання Програми
зумовлена необхідність переходу на принципово новий рівень автоматизації
технічних процедур, пов'язаних з діяльністю народних депутатів України,
формування актуального парламентського електронного інформаційного ресурсу та
ретроспективного оцифровування парламентської документації з метою більш
ефективного використання наявних інформаційних ресурсів для реалізації повноважень.
Верховної Ради України.
Програма розроблена з урахуванням відповідних положень законів України “Про
інформацію”, “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних
системах”, “Про Національну програму інформатизації”, “Про Основні засади
розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки”, “Про
електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронний цифровий
підпис”, “Про телекомунікації”, “Про статус народного депутата України”, “Про
комітети Верховної Ради України”, Постанови Верховної Ради України від 1 грудня
2005 року № 3175-IV “Про Рекомендації парламентських слухань з питань розвитку
інформаційного суспільства в Україні” де, зокрема, встановлюються засади
створення інформаційних електронних ресурсів та захисту інформації.
1.
Мета і основні завдання
Програми
Програма
ґрунтується на засадах пріоритетності науково-технічного та інноваційного розвитку держави, у тому числі її
інформаційної інфраструктури, що сприятиме збільшенню різноманітності та
кількості електронних послуг, впровадженню інформаційно-комунікаційних
технологій в усі сфери суспільного життя та забезпечить максимальний доступ
громадян до інформаційних ресурсів і телекомунікаційних послуг.
Метою Програми є: досягнення максимально можливої автоматизації
інформаційно-організаційних процесів у діяльності депутатського корпусу
загалом, у тому числі комітетів Верховної Ради України, депутатських фракцій а
також Апарату Верховної Ради України шляхом створення сучасних систем
управління законотворчим процесом та документообігом у парламенті; оперативне
інформаційно-аналітичне забезпечення народних депутатів України,
помічників-консультантів народних депутатів України, фахівців Апарату Верховної
Ради України; створення нової автоматизованої системи обробки вхідних,
вихідних, внутрішніх інформаційно-документальних потоків та контролю за
виконанням доручень, оперативне формування аналітично-звітної та довідкової
документації; технічне удосконалення систем зв'язку для забезпечення
оперативності у роботі народних депутатів України, комітетів Верховної Ради
України, Апарату Верховної Ради України, у тому числі щодо питань, пов'язаних з
діяльністю органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування,
інформуванням громадян.
Пріоритетним завданням Програми є створення
інтегрованої електронної інформаційно-аналітичної системи “Електронний парламент”
(далі - Система) та її центральних підсистем:
- “Електронний офіс
народного депутата України”;
- “Електронний Комітет”;
- “Електронна погоджувальна
рада”;
- “Електронна бібліотека і
архів”;
- “Система електронного
голосування та підрахунку голосів”. Створення Системи, у тому числі за
визначенням Глобального центру з питань інформаційно-комунікаційних технологій
у парламенті при Міжпарламентському Союзі, означає, що законодавчий орган
набуде більшої ефективності, прозорості, доступності та звітності.
Так, створена Система забезпечить не лише повну автоматизацію етапів
законотворчого процесу, а й інформаційну взаємодію Верховної Ради України з
іншими органами державної влади та органами місцевого самоврядування,
громадянами, юридичними особами за допомогою сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій із застосуванням високих стандартів доступу
до інформаційних ресурсів парламенту.
2.
Шляхи впровадження
Програми
Розробка та впровадження
Системи здійснюватиметься з урахуванням рекомендацій Глобального Центру з
питань інформаційно-комунікаційних технологій у парламенті при Міжпарламентському
Союзі, відповідно до світового досвіду зі створення та впровадження в експлуатацію
аналогічних аналітично-інформаційних систем і систем підтримки прийняття рішень
у галузі державного управління та законотворення.
Система буде створена шляхом модернізації діючих автоматизованих систем,
програмно-технічних комплексів і баз даних законодавства та законопроектів,
розширення їх можливостей з метою послідовного впровадження технічних систем
підтримки прийняття рішень депутатським корпусом в залі пленарних засідань Верховної
Ради України, комітетами Верховної Ради України, Погоджувальною радою
депутатських фракцій у Верховній Раді України.
Основу Системи складуть діючі автоматизовані системи Верховної Ради
України, перелік яких визначено Розпорядженням Голови Верховної Ради України
від 1 липня 2003 р. № 663 “Про перелік автоматизованих систем
інформаційно-технологічного забезпечення діяльності Верховної Ради України”;
автоматизовані системи, програмно-технічні комплекси і парламентські
веб-ресурси, розробка та впровадження яких передбачені Планом заходів щодо
реалізації Програми (додаток до цієї Програми): інтегрована база даних
законотворчого процесу, “Система електронного документообігу і контролю
виконання доручень Верховної Ради України”, “Система електронного цифрового
підпису”, “Комплексна система захисту інформації в автоматизованих системах
Верховної Ради України”, “Електронний офіс народного депутата України”
(стаціонарний і мобільний), система підтримки прийняття рішень комітетом
(“Електронний Комітет”), центр ситуативного аналізу (“Електронна погоджувальна
рада”), “Електронна бібліотека і архів” (мережева збірка парламентської
інформації, доступна депутатському корпусу, Апарату Верховної Ради України та
суспільству), “Електронна система голосування і підрахунку голосів” (система
“Рада” нового покоління), єдиний веб-портал Верховної Ради України та
інтегровані до нього веб-сайти Голови Верховної Ради України, комітетів
Верховної Ради України, депутатських фракцій, структурних підрозділів Апарату
Верховної Ради України.
Інтеграція зазначених інформаційних ресурсів до Системи відбуватиметься
шляхом максимального використання наявних інженерно-технічної інфраструктури та
інформаційно-технологічних рішень, створення сучасних центрів обробки даних та
електронних архівів з необхідною глибиною збереження інформації за рахунок:
- єдиної
програмно-технічної платформи;
- єдиної серверної
платформи;
- єдиної системи
адміністрування, управління та моніторингу;
- моніторингу; єдиної
пошукової системи та набору ефективних електронних сервісів; єдиної комплексної
системи захисту інформації; широкого використання відкритих стандартів.
3.
Перелік продукції
(послуг)
Ядро
інформаційно-комунікаційної системи електронного парламенту України у складі:
- інтегрованої бази даних
законотворчого процесу Верховної Ради України (інтегрованої
інформаційно-комунікаційної системи Верховної Ради України та моделі взаємодії
між її складовими); моделі інтеграції сервісів БД законотворчого процесу з
автоматизованими системами Верховної Ради України (програмно-технічним
комплексом-системою “Рада”, єдиним веб-порталом Верховної Ради України,
веб-сайтом Голови Верховної Ради України та веб-сайтами комітетів) по
забезпеченню реалізації повноважень Верховної Ради України);
- “Система електронного документообігу та контролю виконання доручень
Верховної Ради України” у складі підсистем:
1) “Загальний електронний документообіг”;
2) “Реєстрація та
контроль проходження законопроектів”;
3)
“Листи та звернення громадян”;
4)
“Обробка депутатських запитів та доручень ВРУ”;
5)
Система “Рада”;
6)
“Кадри”;
7)
“Законодавство України”;
8)
“Міжпарламентські зв'язки”.
- Комплексна система
захисту інформації;
- Система
електронного цифрового підпису в органах Верховної Ради України та структурних
підрозділах Апарату Верховної Ради України;
- Центр сертифікації ключів
ВРУ;
- Центр реєстрації
користувачів;
- Інтегрований
інформаційний центр – центр обробки,
резервування, копіювання та збереження
інформації з системою комплексного безперервного моніторингу за станом
захисту інформаційних ресурсів і оперативного реагування на потенційні загрози
їх безпеці;
-
Електронний офіс народного депутата
України (у складі типових електронних сервісів по доступу до баз даних, звітів,
статистики та аналітики) – 450
апаратно-програмних комплексів;
- Електронний Комітет – система підтримки прийняття рішень у
залі засідань Комітету Верховної Ради України –
28 апаратно-програмних комплексів (1200 робочих місць);
- Електронна погоджувальна
рада – центр ситуацій аналізу для
потреб керівництва Верховної Ради України, голів депутатських фракцій і
комітетів Верховної Ради України –
апаратно-програмний комплекс з 50 робочих місць;
- Система
електронного голосування та підрахунку голосів (“Рада-
- Електронна бібліотека і
архів – мережева збірка інформації
по збору, управлінню і зберіганню цифрового вмісту законотворчого процесу – апаратно-програмний комплекс з 450 робочих
місць;
- веб-портал Верховної Ради
України;
- веб-сайт Голови Верховної
Ради України;
- веб-сайти Комітетів – 28 одиниць;
- веб-сайти фракцій – 5 одиниць;
- інтеграція до веб-порталу ВРУ – 25 веб-сайтів облрад;
- системи комунікації між громадянами та
парламентом у вигляді форумів,
дискусійних он-лайн груп, інтернет-опитування та голосування і т.д.
4. Потенційні споживачі продукції
(послуг)
Країна |
Найменування організації |
Україна |
Верховна
Рада України (Апарат ВРУ, Комітети ВРУ, народні депутати України), органи державної влади,
громадяни України |
5.
Оцінка ефекту від
впровадження продукції
Впровадження системи “Електронний парламент” України дозволить досягнули
Парламенту Україні значних успіхів щодо використання широких можливостей ІКТ у
провідних сферах законотворчого процесу, передусім таких, як системи
планування, створення і управління базовими документами, систематизація
документів відкритого стандарту, створення веб-сторінок, що надають інформацію
за допомогою багатьох форматів і каналів, а також забезпечення доступу до
широкого кола он-лайн інформації, яка дає посилання на законодавство ще на
стадії розгляду. Також впровадження отриманих результатів дозволить розширити доступність
даних нормативно-правової інформації “Законодавство України”, “Законодавство
АР Крим”, “Київське регіональне законодавство” для населення України та
закордонних країн, підвищити якість державного управління в Україні, здійснити
широке залучення громадян України до законотворчого процесу, унеможливить
нераціональне дублювання накопичувальних інформаційних ресурсів, сприятиме
формуванню єдиного інформаційного простору та залученню до ефективного
використання науково-технічного потенціалу України. Забезпечить поліпшення
взаємодії між суспільством та ВРУ, сприятиме залученню громадянського
суспільства до процесу формування та прийняття парламентських рішень.
6.
Прогноз результатів
Створення сучасної системи “Електронний парламент” України у складі
інтегрованої бази даних законотворчого процесу, “Системи електронного
документообігу і контролю виконання доручень Верховної Ради України”, “Системи
електронного цифрового підпису”, “Комплексної системи захисту інформації в автоматизованих
системах Верховної Ради України”, “Електронного офісу народного депутата
України” (стаціонарний і мобільний), системи підтримки прийняття рішень
комітетом (“Електронний Комітет”), центру ситуативного аналізу (“Електронна
погоджувальна рада”), “Електронної бібліотеки і архіву”, “Електронної системи
голосування і підрахунку голосів” (система “Рада” нового покоління), єдиного
веб-порталу Верховної Ради України та інтегрованих до нього веб-сайтів Голови
Верховної Ради України, комітетів Верховної Ради України, і депутатських
фракцій, структурних підрозділів Апарату Верховної Ради України.
Додаток
до
Програми інформатизації законотворчого процесу у
Верховній
Раді України на 2010-2015 роки
План заходів щодо реалізації Програми інформатизації законотворчого процесу
у Верховній Раді України на 2010-2015 роки
Автоматизація етапів
законотворчого процесу (розробка систем планування, створення та управління
законопроектами і всіма законодавчими ініціативами) |
||||
№ п/п |
Назва заходу |
Термін виконання |
Очікуваний
результат |
|
1 |
Створення
інтегрованої бази даних законотворчого процесу Верховної Ради
України (інтегрованої інформаційно-комунікаційної
системи Верховної Ради України та моделі взаємодії між її складовими,
моделі інтеграції сервісів баз даних законотворчого процесу з автоматизованими системами Верховної Ради України, програмно-технічним комплексом-системою “Рада”, електронним офісом народного депутата,
електронним комітетом, електронною погоджувальною радою, електронною бібліотекою,
єдиним веб-порталом Верховної Ради України, веб-сайтом Голови Верховної Ради України та веб-сайтами
комітетів) по забезпеченню реалізації повноважень Верховної Ради України. |
2010-2015 рр. |
Створення ядра інформаційно-телекомунікаційної
системи електронного парламенту України у складі: електронний офіс народного депутата України; електронний комітет Верховної Ради
України; електронна погоджувальна рада; система електронного голосування та
підрахунку голосів; електронна бібліотека
та архів; система електронного документообігу електронного парламенту України; система електронного
цифрового підпису електронного парламенту України; система центру сертифікації
ключів; захищені канали зв'язку; системи підтримки електронного парламенту України: єдина точка доступу; система інформаційно-аналітичного
забезпечення; система внутрішньої
взаємодії. Забезпечення усунення
дублюючої інформації в різних базах; більш стабільного процесу обробки та збереження інформації на централізованій основі; послідовна
нормалізація та створення систем підтримки
прийняття рішень у комітетах на основі існуючих комплексів баз даних
законодавства та законопроектів. |
|
2 |
Розробка та впровадження на
сучасних апаратно-програмних засадах “Системи
електронного документообігу та контролю виконання доручень Верховної Ради
України” у складі таких підсистем: 1) “Загальний
електронний документообіг”; 2) “Реєстрація
та контроль проходження
законопроектів”; 3) “Листи та звернення громадян“”; 4) “Обробка
депутатських запитів та доручень Верховної Ради України”; 5) Система “Рада”; 6) “Кадри”; 7) “Законодавство України”; 8) “Міжпарламентські
зв'язки”. |
2010-2014 рр. |
Поетапне впровадження безпаперової технології обробки вхідних, внутрішніх і вихідних інформаційно-документальних
потоків. Оснащення комп'ютеризованих
робочих місць народних депутатів України системами планування,
створення та збереження законопроектів. |
|
3 |
Розробка та
впровадження системи електронного цифрового
підпису в органах Верховної Ради України та структурних підрозділах Апарату
Верховної Ради України. |
2010-2014 рр. |
Поетапне впровадження
електронного цифрового підпису у Верховній
Раді України. |
|
4 |
Розробка технічних
регламентів впровадження та функціонування “Системи
електронного документообігу та контролю виконання доручень Верховної Ради
України” і “Системи електронного цифрового підпису” у органах Верховної Ради України та
структурних підрозділах Апарату Верховної Ради України. |
|
Прийняття типових
положень, інструкцій, правил, настанов адміністраторам і користувачам; затвердження технологічної
схеми роботи з інформаційно-документальними потоками; створення в Апараті
Верховної Ради України підрозділів з реєстрації користувачів і сертифікації
електронних ключів. |
|
5 |
Сприяння впровадженню та
функціонуванню у Верховній Раді Автономної
Республіки Крим, в обласних, міських і районних радах систем електронного
документообігу та електронного цифрового підпису на засадах і стандартах,
розроблених у Верховній Раді України. |
2010-2015 рр. |
Поетапна інтеграція
інформаційно-комунікаційних систем Верховної
Ради України з аналогічними системами місцевих органів державної влади і
органів місцевого самоврядування. |
|
6 |
Створення
інтелектуального інструментарію для інформаційно-комп'ютерного супроводу
законотворчого процесу - системи оптимізації законотворчого процесу у Верховній
Раді України. |
2010-2015 рр. |
Концептуальна модель
системи оптимізації законотворчого процесу у Верховній Раді України; системи аналізу, лінгвістичні
підсистеми та природномовні інтерфейси. |
|
6.1. |
Системна декомпозиція законотворчого процесу. |
2010-2012 рр. |
Концептуальна модель
системної декомпозиції законотворчого процесу. |
|
6.2. |
Розробка
інтелектуальної “надбудови” над діючими та проектованими автоматизованими системами Верховної Ради України. 1)
Розробка системи статистичного аналізу інформаційно-лінгвістичного корпусу законодавчих
документів з метою ретроспективного дослідження, поточного програмно-аналітичного моделювання та стратегічного планування законотворчої
роботи. 2) Розробка лінгвістичних підсистем та природно-мовних
інтерфейсів “Системи електронного
документообігу та контролю виконання доручень Верховної Ради України”. 3) Розробка системи
інформаційно-технологічної підтримки законотворчого процесу на робочому місці
народного депутата в службовому кабінеті, в залі комітету, в залі засідань
погоджувальної ради, в залі сесійних засідань Верховної Ради України з розширеними
інтелектуальними властивостями та ергономікою. |
2010-2014 рр. |
1. Концептуальна модель комплексу
інтелектуальних інструментів для інформаційно-комп'ютерного
супроводу законотворчого процесу. 2. Технічне завдання на
розробку систем аналізу, лінгвістичних
підсистем та природномовних інтерфейсів. 3. Макет програмного забезпечення систем аналізу, лінгвістичних
підсистем та природномовних інтерфейсів. |
|
7 |
Розробка, впровадження та удосконалення комплексної
системи захисту інформації в автоматизованих
системах Верховної Ради України, у т.ч. політики безпеки інформації,
концепції захисту інформаційних ресурсів, порядку виявлення, попередження,
оцінювання та прогнозування загроз
безпеці державних інформаційних ресурсів, визначення рівня захисту інформації
від несанкціонованих дій в інформаційно-телекомунікаційній системі Верховної Ради України. |
2010-2014 рр. |
Реалізація функцій управління: інцидентами,
проблемами, конфігураціями, змінами, релізами,
потужностями, рівнем ІТ-сервісів та їх безперервністю, доступністю, інформаційною безпекою. |
|
8 |
Розробка
та погодження з уповноваженими органами виконавчої влади порядку створення та
експлуатації сучасних комплексів та засобів захисту інформації у Верховній
Раді України, вимога щодо захисту якої встановлена законом. |
2010-2015 рр. |
Забезпечення функціонування комплексу оперативних
методів автентифікації, контролю доступу та засобів захисту при використанні інформаційних ресурсів. |
|
9 |
Розробка
та затвердження нормативно-правової бази, що регламентує питання
функціонування і розвитку системи “Електронний парламент” та підсистем
“Електронний офіс народного депутата”, “Електронний Комітет”, “Електронна
погоджувальна рада”, “Електронна бібліотека і архів”, “Система електронного
голосування та підрахунку голосів”, їх апаратно-програмної платформи, політики
та системи захисту інформації. |
2015 р. |
Пакет
нормативно-правових актів (у т.ч. пропозиції щодо внесення змін до Регламенту
Верховної
Ради України та Положення про Апарат Верховної Ради України і
навчально-методичних матеріалів, що
забезпечують перехід на безпаперову технологію
законотворчого, процесу. |
|
Автоматизація
формування баз даних чинного законодавства України |
||||
1 |
Розвиток систем
управління чинними законами (бази даних “Законодавство
України в Інтернет” та “Законодавство України в Інтранет”). |
2010-2014 рр. |
Інтеграція
бази даних “Законодавство України” до “Системи
електронного документообігу і контролю виконання доручень Верховної Ради
України”; підвищення рівня інформаційно-аналітичного
забезпечення суб'єкта законотворчого процесу. |
|
2 |
Створення технологічної бази даних нормативно-правової
інформації “Законодавство- “Законодавство України”; “Законодавство АР Крим”; “Київське регіональне законодавство”. |
2010-2014 рр. |
Розширення
функціональних можливостей бази даних “Законодавство України”. |
|
3 |
Розробка систем семантичного аналізу:
1) Розробка фундаментальної лексикографічної
системи “Великий державний тезаурус України”. 2) Розвиток програмного, інформаційного та лінгвістичного забезпечення
української версії тезаурусу EUROVOC.
3) Розробка та впровадження експериментальної зони віртуальної, юридичної
лабораторії законодавства України. |
2010-2015 рр. |
1. Концептуальні моделі лексикографічної системи «Великий державний 2. Технічне завдання на розробку систем лінгвістичного забезпечення та віртуальної юридичної
лабораторії законодавства України. 3. Макет
програмного інформаційного та лінгвістичного забезпечення |
|
Розширення
програмно-технічної, мережевої та інженерно-будівельної інфраструктури законотворчого процесу |
||||
1 |
Створення системи електронного
голосування та підрахунку голосів (програмно-технічний
комплекс-система “Рада- |
2010-2012 рр. |
Впровадження програмно-технічного комплексу
нового покоління, який повною мірою відповідатиме Регламенту Верховної Ради
України (забезпечення функції персонального голосування), чинним нормативним документам з технічного
захисту інформації, стандартам Єдиної
системи програмної документації та Єдиної системи конструкторської
документації. Виконання будівельно-монтажних і оздоблювальних робіт у залі пленарних засідань. |
|
2 |
Створення інтегрованого інформаційного центру (вул. Садова, 3, добудова,
- центр обробки, резервування, копіювання
та збереження інформації з системою
комплексного безперервного моніторингу за станом захисту інформаційних
ресурсів і оперативного реагування на потенційні загрози їх безпеці). |
2010-2014 рр. |
Введення в промислову експлуатацію
сертифікованого центру безпеки інформаційних ресурсів Верховної Ради України; забезпечення 100 % відмовостійкості та катастрофостійкості автоматизованих
систем і мереж. |
|
3 |
Створення електронного офісу народного депутата
України: розробка набору однотипних електронних сервісів, які надають доступ
до баз даних, звітів, статистики та аналітики. |
2010-2014 рр. |
Облаштування в службовому кабінеті народного депутата України електронного
офісу та забезпечення мобільним електронним офісом. |
|
4 |
Створення “Електронного Комітету” - системи підтримки прийняття рішень у
залі засідань Комітету Верховної Ради України (у тому числі з можливістю впровадження підсистеми дистанційного
голосування при прийнятті рішень на засіданнях Комітету та депутатських фракції). |
2010-2014 рр. |
Впровадження систем підтримки прийняття рішень комітетом Верховної Ради
України. Виконання будівельно-монтажних і оздоблювальних
робіт у залах засідань комітетів. |
|
5 |
Створення “Електронної погоджувальної ради” - Центру ситуативного аналізу
для потреб керівництва Верховної Ради
України, голів депутатських
фракцій і комітетів Верховної Ради України. |
2010-2014 рр. |
Впровадження програмно-технічного
комплексу в залі засідань погоджувальної ради з метою надання допомоги членам
погоджувальної ради у прийнятті рішень за складних умов для повного та об'єктивного
аналізу предметної галузі законотворчого процесу. Виконання
будівельно-монтажних і оздоблювальних робіт у залі засідань погоджувальної ради. |
|
6 |
Створення “Електронної
бібліотеки і архіву” - мережевої збірки інформації, яка збирає,
управляє і зберігає для довгострокового використання весь цифровий вміст
законотворчого процесу. |
2010-2014 рр. |
Впровадження першої черги програмно-технічного
комплексу збору, управління і зберігання всього цифрового вмісту
законотворчого процесу. Виконання
будівельно-монтажних і оздоблювальних робіт у бібліотечних залах. |
|
7 |
Модернізація інженерно-технічної та мережевої
інфраструктури Верховної Ради України. |
2010-2015 рр. |
Розширення можливостей
резервування, копіювання інформації. |
|
7.1 |
Розширення можливостей діючого центру обробки
даних ( в. Садова 3-А). |
2010-2015 рр. |
Розширення можливостей
резервування, копіювання інформації. |
|
7.2 |
Модернізація комп'ютерної мережі в адмінбудинках вул. Грушевського, 18/2,
Садова, 3, Несторівський пр., 4, В.Житомирська,
11 до швидкості передачі даних 1 Gbit/s з
підтримкою протоколу Dot1x. |
2010-2014 рр. |
Заміна морально застарілого
обладнання,
досягнення сучасних параметрів обробки та передачі інформації (швидкість, надійність, захист). |
|
7.3 |
Заміна активного мережевого
обладнання в будівлях Верховної Ради України, де не передбачено проведення
реконструкції для підтримки протоколу передачі даних Dot1x. |
2010-2014 рр. |
Заміна морально застарілого
обладнання,
досягнення сучасних параметрів обробки інформації. |
|
7.4 |
Створення міжбудинкового швидкісного
(10 Gbit/s) оптоволоконного кільця передачі даних. |
2010-2014 рр. |
Забезпечення сучасних параметрів обробки та
передачі інформації (швидкість,
надійність, захист). |
|
8 |
Закупівля ліцензійного системного та прикладного
програмного забезпечення і стандартної технічної підтримки до нього. |
2010-2015 рр. |
Досягнення відповідності апаратних засобів їх програмному забезпеченню; впровадження
новітніх технологій у програмному забезпеченні АС Верховної Ради України. |
|
Впровадження
парламентських веб-технологій і
створення систем підтримки взаємодії Верховної Ради України з громадянами |
||||
1 |
Впровадження в промислову експлуатацію
та супроводження програмного
забезпечення веб-порталу Верховної Ради України, веб-сайту Голови Верховної
Ради України та веб-сайту Комітету. |
2010 р. |
Вирішення питань структури, дизайну, навігації,
пошукових сервісів та мультимедійних параметрів відповідно до рекомендацій
Міжпарламентського Союзу. Впровадження комплексної
системи захисту інформації єдиного веб-порталу Верховної Ради України як складової
системи “Електронний парламент”. |
|
2 |
Створення парламентського веб-порталу “Інтернет-мовлення”. |
2011-2013 рр. |
Складова системи “Електронний парламент”. |
|
3 |
Розробка методичних рекомендацій щодо використання Інтернету під час
проведення опитувань населення. |
2011-2013 рр. |
Забезпечення народних депутатів України інструментарієм роботи з виборцями у рамках системи “Електронний
парламент”. |
|
4 |
Розробка системи оперативного ознайомлення
з нормативними актами України через
супутниковий канал “Рада” обласних, міських, районних та сільських
органів місцевого самоврядування. |
2011-2013 рр. |
Інформаційно-просвітницька
складова системи “Електронний
парламент”. |
|
5 |
Розробка підсистеми комунікації між громадянами та парламентом у вигляді форумів, дискусійних он-лайн груп, інтернет-опитування
та голосування і т.п. |
2011-2014 рр. |
Забезпечення методами комунікації зворотного
зв'язку між громадянами та парламентом для поглиблення діалогу. |
|
Організаційно-правові
заходи інформатизації законотворчого процесу |
||||
1 |
Проведення серії “круглих столів”, семінарів, відео-конференцій за участю Голови Верховної Ради України, голів
комітетів Верховної Ради України, лідерів
депутатських фракцій, народних депутатів України та керівництва Апарату з
питань інформатизації законотворчого процесу. |
2011-2014 рр. |
Забезпечення регулярного обговорення питань розвитку інформатизації законотворчого процесу та прийняття відповідних рішень і рекомендацій. |
|
2 |
Уточнення структури та штатного розкладу Управління комп'ютеризованих
систем Апарату Верховної Ради України. |
2010 р. |
Розробка та затвердження уточненої структури та
штатного розкладу Управління комп'ютеризованих
систем Апарату Верховної Ради України. |
|
3 |
Створення організаційної структури управління та
підтримки електронного парламенту України. |
2014 р. |
Розробка правової та нормативної бази функціонування
електронного парламенту України; створення структурних підрозділів підтримки
та безпеки електронного парламенту України. |
|
4 |
Організація участі представників комітетів Верховної Ради України і
Апарату Верховної Ради України у розробці пропозицій до проектів
Інформаційного кодексу України та нормативно-правових актів з питань
впровадження механізмів та регламентів надання Верховною Радою України та
органами місцевого самоврядування інформаційних
послуг юридичним та фізичним особам через Інтернет, зокрема у частині опрацювання
звернень громадян, які подаються з використанням Інтернет та електронного цифрового
підпису. |
2011-2014 рр. |
Розробка та створення належної нормативно-правової бази для розвитку інформаційного суспільства та функціонування системи
“Електронний парламент”. |
|
5 |
Підготовка методичних рекомендацій щодо розроблення програм інформатизації обласних, районних,
міських, селищних і сільських рад. |
2011-2014 рр. |
Забезпечення місцевих органів
державної влади і органів місцевого самоврядування інструментарієм роботи у рамках системи “Електронний парламент”. |
|
6 |
Забезпечення співпраці з Міжпарламентським Союзом, Генеральним
Директоратом Європейської комісії з
питань інформаційного суспільства, Форумом ООН з управління
Інтернетом, Глобальним центром з питань інформаційно-комунікаційних технологій
у парламенті, дослідними комісіями, центрами і робочими групами з питань
розвитку інформаційного суспільства. |
2011-2014 рр. |
Організація участі представників від
Верховної Ради України в роботі зазначених структур, у підготовці та
проведенні міжнародних заходів, обмін досвідом, навчання фахівців. |
|
7 |
Аналіз стану виконання міжнародних
договорів та зобов'язань України з питань розвитку інформаційного суспільства. |
2011-2015 рр. |
Моніторинг виконання міжнародних
договорів з питань розвитку інформаційного
суспільства. |
|
* Відповідно до
статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи внесено на розгляд
Верховної Ради України народним депутатом України С.О. Довгим.